Telefoontraining

Telefoontraining, je hebt er misschien wel eens van gehoord. Zo niet, dan willen we je graag op de hoogte stellen. Telefoontraining is een cursus die je kunt volgen om je communicatie via de telefoon te verbeteren. Je leert hierbij verschillende vaardigheden, zoals je stem gebruiken en structuur aanbrengen in het gesprek. Een telefoontraining is voor veel mensen bruikbaar. Je denkt misschien dat alleen receptionisten en secretaressen ervan kunnen profiteren, maar dat is niet helemaal waar. Er zijn genoeg banen waarvoor het belangrijk is om goed te kunnen telefoneren. Vooral in de verkoopbranche is het een vaardigheid waar je goed in dient te zijn. Wat een telefoontraining precies inhoudt en kost, lees je hier.

Een nuttige investering

Bij een telefoontraining kun je meestal rekenen op één of meerdere sessies. Zo’n enkele sessies kost meestal rond de 400 euro. Let op, dit is slechts een benadering: de werkelijke prijs kan hoger of lager liggen. Ook is het vaak afhankelijk of je voor een particuliere telefoontraining of een zakelijke telefoontraining kiest. Net als bij andere diensten kun je soms rekenen op een aantrekkelijke korting wanneer je met meerdere collega’s tegelijkertijd een cursus afneemt. Voor de zekerheid kun je het navragen bij de trainer van jouw keuze.

Een geschikte receptioniste inhuren

Ben je als werkgever op zoek naar een goede receptioniste? Dan is het verstandig om iemand met goede communicatie vaardigheden te kiezen. Kan deze persoon aangeven dat hij of zij de bovenstaande trainingen heeft gevolgd, dan kun je ervan uitgaan dat je de juiste persoon in huis haalt. Een goede indruk achterlaten is cruciaal, en de eerste stap daarvoor is het in dienst nemen van professionele baliemedewerkers.